UrbanPlanter בלוג

ייחור - איך לעשות זאת נכון ועם אילו צמחים

ייחור - איך לעשות זאת נכון ועם אילו צמחים

ייחור הוא חלק המנותק מהצמח המצמיח שורשים חדשים באופן עצמאי. ישנה תכונה נפלאה לצמחים רבים, המאפשרת לנו ליצור "שכפול" מצמחים קיימים שברשותנו במספר פעולות פשוטות. זוהי דרך נהדרת ליצור פינות ירוקות בביתנו, להגדיל כמות של צמח שאנחנו אוהבים בביתנו או אצל אחרים מבלי לרכוש אחד כזה ולצפות בתהליך השרשה מקסים בפני עצמו. הפעולה הזאת והצמח החדש נקראים - ייחור. אבל רגע! מה הוא ייחור וכיצד עושים זאת? המשמעות היא לקטוף או לחתוך ענף מצמח בוגר הקרוי צמח אם וממנו ליצור צמח חדש. שני השלבים הראשונים מדברים על גיזום או שבירה של ענף מהצמח. לאחר מכן יצירת ייחור המוכן לצמיחה מחודשת...

קרא עוד →

?איך לוקחים ייחור מפוטוס

?איך לוקחים ייחור מפוטוס

פוטוס הוא אחד הצמחים האהובים והפופולאריים ביותר בגלל שאין לו הרבה דרישות לגביי אור מים ודשן. הוא אחד מצמחי הבית החזקים ביותר וזה למה הוא הפך להיות הצמח המועדף על כל מי שרוצה להכניס צמחים הביתה. כשזה מגיע לאיך אפשר לשכפל פוטוס אז זה בהחלט תהליך קל שכל אחד יוכל לעשות, כל מה שצריך זה רק צמח פוטוס שיש לו מספר גבעולים שממנו ניקח ייחורים, מספרים חדות כדי לחתוך וכלי זכוכית עם מים. ייחור פוטוס מתחיל בבלוטות השורש בגבעול ממש מתחת לצומת המפגש של העלים, בלוטות קטנות אלה הם המפתח שלנו להצלחה מאותם נקודות השורשים יוצאים. אפשר תמיד לקחת ייחור...

קרא עוד →

מדריך איך להשריש ולגדל סוקולנטים חדשים

מדריך איך להשריש ולגדל סוקולנטים חדשים

חדשות טובות לאוהבי הסוקולנטים שביננו אנחנו שמחים לספר לכם שאתם כבר לא צריכים להוציא הון כדי לרכוש סוקולנטים חדשים מכיוון שאלו שיש לכם בגינה כבר יכולים לייצר לכם עוד ועוד סוקולנטיים בעצמם. התהליך המופלא הזה נקרא השרשת סוקולנטים וזה מרגש לחלוטין לצפות בזה קורה.. הכנו לכם מדריך שיסביר כיצד לקחת ייחור ואיך תצליחו בקלות להשריש את הסוקולנטים שלכם: התהליך הוא מאוד אבל מאוד פשוט! וכל מה שצריך זה צמח סוקולנט בוגר, מצא אדמה מומלץ קוקוס, מרסס מים וכמובן הכי חשוב זה המון סובלנות! נתחיל בלקחת עלים שנפלו מהסוקולנטיים או שנסיר בעדינות את אחד העלים מהגבעול,  מומלץ להסיר עלים שכבר בוגרים...

קרא עוד →

הסיפור שלי עם צמחי אוויר

הסיפור שלי עם צמחי אוויר

כל כך התרגשתי לראות ניצנים חדשים בצמח האוויר שלי, הניצנים כל כך זעירים וכמעט שלא נראים אך בהחלט ניתן לראות את התפתחותם, חשבתי שזה יכול להיות זמן טוב לכתוב על צמחי אוויר הכל כך מסתוריים.

 צמחי אוויר או אפיפיט הם צמחים ממשפחת הברומליים שמונה יותר מ-450 מינים. בדרך כלל הם צומחים בחוץ באזורים טרופיים ויכולים לצמוח במשך כל השנה. 

צמחי האוויר אינם זקוקים לאדמה כדי לצמוח בגלל מערכת שורשים מיוחדת שמאפשרת לצמח לקלוט את המזון והמינרלים החיוניים לגידולם מהאוויר הלח שבסביבה.
צמחי אוויר בדרך כלל בעלי עלים ירוקים, כסופים או אדמדמים. הרוב משנים צבע לפני הפריחה, וצבע הפרחים יכול להיות אדום,...

קרא עוד →

צמחים שישרדו וישגשגו בקיץ הישראלי

צמחים שישרדו וישגשגו בקיץ הישראלי

אם יש משהו שצמחים לא אוהבים זה חום ובמדינת ישראל בחודשי הקיץ החמים לא כל צמח יוכל לשרוד. לכן אנחנו ממליצים לכם על מספר צמחים שישרדו בקלות את הקיץ החם שלנו:   

אגרטון מקור האגרטון ממרכז אמריקה הפרח היפה הזה גדל לאורך כל העונה מבלי שתצטרכו להשתגע, האגרטון צומח יפה בעיקר בעונות המעבר ויכול להשתל בסוף הקיץ ולפרוח בסתיו, צבעי הפרחים של האגרטון סגולים או לבנים ויש גם וורודים, אין צורך להסיר ממנו פריחות שנבלו. האגרטון דורש מינימום טיפול יש להשקות פעם בשבוע ותנאי האור יכולים להיות בשמש ישירה או בצל.  

פנסטסטוןמקור הפנסטסטון הוא צפון מרכז אמריקה הפרח היפה הזה...

קרא עוד →